Identyfikacja Gości w systemie hotelowym SIHOT
Zgodnie z uregulowaniami prawnymi recepcjonista nie ma prawa „legitymować” ani zatrzymywać dokumentu tożsamości gościa w celu jego zameldowania (oraz uzupełnienia danych teleadresowych).
Dopuszczalnym mechanizmem jest natomiast „odczytanie” (lub spisanie danych) z dobrowolnie przekazanego przez gościa dokumentu tożsamości lub przyjęcie tych danych, które gość wpisze na tzw. [Karcie meldunkowej].
Zarówno pierwszy, jak i drugi sposób są obarczone ryzykiem wpisania do systemu błędnych bądź niekompletnych danych. Szczególnie dotyczy to gości-obcokrajowców, gdzie (szczególnie) nazwiska mogą zawierać znaki narodowe, charakterystyczne dla danego języka.
System hotelowy Sihot.PMS umożliwia (przy wykorzystaniu urządzeń zewnętrznych, tzw. „skanerów”) automatyczne „wpisanie” (przeniesienie) danych gościa z dowolnego dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu), bez konieczności ich zachowywania w postaci kserokopii oraz bez konieczności „zatrzymywania” dokumentu tożsamości gościa przez recepcjonistę.
Dzięki temu mechanizmowi możliwe jest uniknięcie wielu pomyłek w „przenoszeniu”/wpisywaniu danych do systemu, a także automatyzuje i przyspiesza prace recepcji, co przekłada się na lepsza obsługę gościa.
Do identyfikacji mogą być wykorzystane jedynie dokumenty, które są zgodne ze standardami ICAO.