W związku z rozwojem znaczenia social mediów w branży hotelarskiej wzrasta ilość obowiązków, którym hotel musi sprostać. Podstawowa obsługa fanpage na FB może już nie wystarczać.

Zakres zadań zwiększył się o wiele kwestii:

  • prowadzenie i ciągła aktualizacja strony internetowej hotelu
  • prowadzenie fanpage hotelu na FB
  • prowadzenie konta w serwisie Instagram (wraz z przygotowaniem wartościowych treści fotograficznych)
  • prowadzenie profilu LinkedIn
  • prowadzenie bloga hotelu
  • reagowanie na wszystkie opinie gości w sieci (Gogle, Booking.com, TripAdvisor, Holiday Check)
  • nawiązywanie kontaktów z mediami, w tym z blogerami i influencerami
  • organizowanie nietypowych akcji promocyjnych, które wyróżnią hotel
  • zarządzanie programem lojalnościowym hotelu.

Jak widać, jest tego naprawdę sporo. Dodawanie takiej ilości pracy dotychczasowym pracownikom np.: managerowi obiektu, może skończyć się zaniedbaniem pozostałych obowiązków.

Jednak jest na to rada. Utworzenie stanowiska pracy dedykowanego do pracy z marketingiem internetowym.Osoba taka będzie reprezentowała hotel w całym środowisku online.

Zatem warto wybrać specjalistę z doświadczeniem w budowaniu marki, śmiało poruszającego się po alternatywnej rzeczywistości portali społecznościowych i rozumiejącego specyficzny język social media. Reputation Managera warto zaopatrzyć w system do zarządzania reputacją w sieci, przykładem takiego systemu jest Customer Alliance. System zapewnia komunikację z gościem przed pobytem, pomoc przy dodatkowej sprzedaży usług czy szybki check-in. Customer Alliance pozwala na komunikację z gościem w czasie jego pobytu, a co najważniejsze pozwala uzyskać feedback od gości dzięki wypełnieniu przez nich indywidualnie stworzonej ankiety. 100% kontrola nad opiniami w Internecie pozwala managerowi być na bieżąco z obrazem hotelu w sieci, reagować zarówno na pochwały, jak i krytykę.

Obraz naszego hotelu w sieci jest niezwykle ważny. 80% podróżujących sprawdza recenzję hotelu na portalach internetowych. W obecnych czasach hotele nie mogą sobie pozwolić na nie kontrolowanie i nieprzejmowanie się swoim wizerunkiem online. Dlatego naprawdę warto zaufać specjaliście, który całą swoją energię i wiedzę poświęcana optymalizacje naszej reputacji w sieci.

64 komentarze

Skomentuj Where to invest 300$ Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz