Z powodu pandemii Covid-19 w 2020 roku branża turystyczna przeżywa prawdziwą próbę. Pandemia znacząco wpłynęła na ruch turystyczny. Już w pierwszym kwartale w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotowano spadek ruchu o ponad 20 proc. Lockdown drastycznie przerwał czas prosperity w hotelarstwie, a fundamenty tego biznesu zostały mocno naruszone.

 

W branży dużo zmian…

 

Właściciele hoteli z dnia na dzień musieli zamknąć swoje obiekty, odwołać eventy biznesowe oraz zmodernizować budynki według wytycznych wprowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju. Oczywiście głównym celem było zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa nie tylko hotelowym gościom, ale również całemu personelowi hotelowemu. Dobrze wiemy, że w tym szczególnym okresie korporacje szczególnie będą dbały o bezpieczeństwo swoich pracowników i nie zaryzykują wysyłania ich w podróż służbową, jeśli nie będzie poczucia pełnego bezpieczeństwa. Dlatego ważne jest wprowadzanie udogodnień, aby zminimalizować kontakt pomiędzy Gościem a recepcją.

Tak, to prawda, że w każdym kryzysie ukryta jest szansa na rozwój, a gdy morze się cofa, wychodzi na jaw, kto pływał bez stroju kąpielowego…

Co w takim razie zrobić, aby nie zmarnować tej szansy? Na szczęście nowoczesnych rozwiązań jest kilka i wystarczy kilka sekund, aby zobrazować sobie system działania. Wyobraź sobie program, który oferuje gościom dostęp do wielu praktycznych funkcji takich jak: Check in czy kontakt z recepcją, które można wykonać i przeglądać w swoim telefonie bądź tablecie bez wychodzenia z pokoju oraz kontaktu z obsługą.

Co proponuje Sihot?

 

Taki właśnie jest system Sihot.Go! To nic innego jak aplikacja internetowa, której można używać bez potrzeby instalacji (każda dodatkowa aplikacja na naszym telefonie nie jest chyba zbyt mile widziana), dostęp uzyskuje się po otrzymaniu dedykowanego gościowi linku z potwierdzenia rezerwacji. Check in odbywa się, bez stania w kolejce do recepcji, ze zminimalizowanym kontaktem z obsługą hotelu- można wykonać go samodzielnie po przybyciu.

Jak to działa? Rezerwacje przychodzące za pośrednictwem aplikacji są automatycznie wprowadzane do Sihot PMS, czyli do systemu zarządzania rezerwacjami w hotelu. Goście mogą samodzielnie zameldować się w hotelu podając niezbędne dane i np. wybrać pokój z listy dostępnych pokoi dla danej rezerwacji. Ponadto podczas całego pobytu mają dostęp do swoich aktualnych opłat na koncie, mogą przesłać do recepcji specjalne życzenia zaczynając od potrzeby dodatkowych poduszek, a kończąc na konieczności transferu na lotnisko. Każda dodatkowa usługa zostanie przypisana do naszej rezerwacji.

 

 

Dodatkowo, goście mogą wyrazić opinię na temat swojego pobytu w obiekcie, będąc jeszcze w hotelu. Dzięki temu obsługa hotelu ma okazję naprawić ewentualne niedociągnięcia i wpłynąć na ostateczne wrażenia z wizyty. Nie od dziś wiadomo, że lepiej naprawić pewne braki, gdy goście są jeszcze hotelu, a nie wtedy, gdy opinię wyrażą już po swoim wyjeździe.

W aplikacji można też umieścić informacje o samym obiekcie, o dostępnych pokojach, udogodnieniach i o atrakcjach w najbliższej okolicy.

Po opłaceniu całości rezerwacji lub po dodaniu karty płatniczej można samodzielnie dokonać wymeldowania z hotelu. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta i intuicyjna, a co najważniejsze minimalizuje kontakt z obsługą, na czym nam najbardziej zależy. Zautomatyzowanie pewnych czynności, to naturalne następstwo obecności nowych technologii w naszym życiu.

Dlaczego by więc nie skorzystać z nich już teraz, by wyprzedzić konkurencję i przyciągnąć do nas tych gości, dla których bezpieczeństwo jest bardzo ważne.